Daisypath Anniversary tickers

Khamis, 20 Mei 2010

Blueberry Cheese Tart dari saya~


Blueberry Cheese Tart (BCT)

Last saturday, tiba2 jek terasa nak wat blueberry cheesetart ni..fav desert kami satu keluarga except my dadDy la..hehe..xsuke benda2 manis n cheese ni..katenye..tp makan jugak..hehehe..tu mesti xtahan dgn godaan BCT aku..kekeke..

BCT ni aku wat ngan k lang..biasa la..aku bukan nye reti sgt nak bancuh doh2 ni..aku hanya membantu jek..yg len k lang yg buat..hehe...cian k lang kena dera..

Actually before kitorang buat BCT ni, kitorg g Hospital Selayang..dah la sesat barat...kene bebel ngn my dadDy plak (k lang la..not me yg kna bebel) hehe..balik dari spital, kitorg terus menuju ke Kg Baru coz my dadDy nk makan kt ctu..perghhh pewut memang dah tak bleh tahan dah..kelaparan..dari pagi tak bekfes..sampai kt Kg Baru, kedai makan yg my dadDy nak g sangat tu still bukak tp dorg just amik order air jek..tak tau la nape...tp mmg nampak dorg ngah packing makanan..mayb ade function kat mane2 kot..huhu...kitorang pon order la kat gerai depan tu...dapat la makan jgk..n mee soto nye sangat sedap..haha..xsempat nak snap gamba..sbb sgt lapa..dah tak pikir ape dah...

Berbalik cite BCT...after makan tu, kitorang pon singgah la kedai kat Chow Kit..beli barang2 tuk wat BCT ni..then terus balik..

sampai jek umah, rehat dalam setengah jam, aku & k lang memulakan operasi membuat BCT..ni 1st time wat sbena nya..hehe..

start buat BCT pada pukul 5.00 pm

berakhir pada pukul 9.00 pm..

perghhhh...lama gila...huhuhu..remeh jgk nak wat BCT ni..based tu agak remeh la berbanding wat filling tu..but it's ok..teringin punya pasal kan..ku teruskan jua...chewaaaah~ hehe

Berkat kesungguhan & kesabaran...ni la hasilnya..

TADAAAAAAAAA!!!!!!

Blueberry Cheese Tart saya~


bukan nak mengangkat bakul sendiri...tapi.......rasa tart ni dah ala-ala kat King's dah..hehe 

5 ulasan:

  1. sila la update entry anda..kang aku tgk mknan lame2,batal pose aku..hee

    BalasPadam
  2. atoiyya!! ak br terjumpe blog ko ni (cam lame x update je ko nih)
    tp kan,woah!!nampak sedap je cake and cupcakes ko ni..terliur aku.khehehe.. bisnez ko ni pun kelihatan semakin rancak..good 4 u and ur hubby..
    nk habaq awai2 ni..besday aku ti, ak nk tempah cake mu ya atoi..cheese cupcakes..kuantiti and hiasannye akan aku maklumkan nnt (bolehkan ak nk request hiasan yang fancy2 ckit)

    BalasPadam
  3. to all yg comment: hehe..sorry guys...bz la xde mase nak update blog ni..

    to hasni: weh..ni blog memain..blog cupcake sila g kat http://www.super-duper-yummy.blogspot.com

    BalasPadam
  4. yer.. tau dah pasal blog cupcake 2..saje nk nyibuk ngomen kat cni..kui3x

    BalasPadam