Daisypath Anniversary tickers

Khamis, 4 Ogos 2011

Failed MGTT (Modified Glucose Tolerance Test)

WAAAARHG...dis morning around 11.30 camtu aku dapat call dari KK BTR..terkejut beruk gak la sebab semalam baru jek gi checkup kat sana..rupa-rupanya nurse tu nak inform result MGTT yang aku kena wat 21 hb arituh..huhuhu..MGTT ni test tuk tengok tahap gula dalam darah..semalam gi result tak kuar lagi..memang dah jangka dah pon coz my family memang ada history kencing manis..hadoiiii..baru je nak g makan tutti frutti malam ni...kena cancel la cenggini.. 

Bak kate nurse tadi..result MGTT aku 8.4 (limit for pregnant woman ~7.8 kot)..ntah la..tak berapa nak dengar sangat coz terkejut punye pasal..so dah kena schedule appointment dis Monday (8hb ni) tuk wat BSP (Blood Sugar Profiling) plak..emm..kena cucuk amik darah 4 kali lak tu..loteh nyooo laahai..8am-8pm..so En. Wan...amik cuti la ye..

**search kat google..cam bahaya jek MGTT 8.4..huhuuuu..cne nak kurangkan ek?? plsssss..help me..

4 ulasan:

  1. samelah mcm aku, aku failed jugak! tp aku 7.9 lah. lagi saket hati sbb mcm border die smpai 7.8 kan. mg letih woo kne buat BSP tuh, aku dh 4 kali dh buat, nsb baik sebulan sekali je aku kene, sbb result ok (before puase- below 5) lps mkn - below 7). so, gud luck lah, kene control mkn sket, aku pun on diabetic diet (xleh minum susu anmum dah ..eh, xdigalakkan sbb byk gula)

    BalasPadam
  2. yeke..huhu..anmum byk gula ek..xtau plak..kalo susu HL? aku minum sekotak tiap2 ari wooo..hadoiii..

    BalasPadam
  3. ko dh jumpe dietitian blum? Biasanya, lps failed air gula, terus kene hantar dgr dietitian membebel. hahaha. anmum kalau ade lg, bancuh 2 sudu je, jgn lebih. bile dh abis, minum susu low fat/ susu skim. susu tu pulak before 30 weeks, portion die 2 kali sehari lah. after 3 weeks, boleh minum 3 kali sehari. sebab lepas 30 weeks, asyik lapar je. hehehe. kene pandai2 control tau rtoy, tp xde lah kene strict sgt, sbb kalau kurang gula, nanti ko letih, pening kepala. cuma jgn over intake lah. tu je. take care rtoy!

    BalasPadam
  4. athie..aku xkna jumpe dietitian lg..hehe..tp aku rsa mmg HL tu tggi gula la..smlm result darah aku cam hampeh jek..time mlm aku xminum result 4.6..pelik sungguh..huhu..anmum ade lg..aku slalu bancuh 3sudu..emm pasni kurgkan 1sudu la...anyway thanks ye mommy athie..heee

    BalasPadam